пʼятниця, 23 грудня 2011 р.

Звіт про реалізацію програми Intel "Навчання для майбутнього" у Львівській області за 2008-2011 рр.

22 грудня 2011 року відбувся підсумковий семінар-нарада районних(міських) координаторів програми Intel "навчання для майбутнього" у Львівській області.
Такі семінари-наради в кінці календарного року стали традиційними. Це дає можливість підбити підсумки роботи за рік, вшанувати тих, у кого все добре вдається, обговорити типові проблеми та спробувати знайти шляхи їх вирішення. А також заглянути у майбутній рік - саме на таких семінарах-нарадах визначається напрямок роботи у наступному році. Саме за таким сценарієм відбувся і цьогорічний семінар.
Найгарячішою темою для обговорення стало звітування про  результати навчання педагогів районів(міст) області основам ІКТ та необхідність досягнення 100% результату до кінця 2011 року. Зокрема, обговорювалось наскільки ефективним було таке "примусове" та "експрес" навчання для педагогів, що робити з тими, хто з об'єктивних причин не встиг пройти таке навчання, як за цифрами звітів не втратити реальний стан та настрої педагогічної громади. Обговорення було жвавим. Висновки у кожного, звичайно, свої.
Особисто я можу зазначити, що навчання ІКТ, без сумніву, необхідна складова сучасного підвищення кваліфікації педагогів і на сучасному етапі це не повинно бути примусовим, адже згідно Положення про атестацію педагогічних працівників, всі без виключення педагоги повинні не просто володіти, а використовувати ІКТ у своїй роботі, а значить педагог, якщо він хоче працювати в освітньому закладі, сам повинен шукати спосіб отримати основи комп'ютерної грамотності і потім систематично вдосконалюватись у цьому, адже ІКТ не стоять на місці. З іншої сторони, 100% результат навчання у звітах районів (міст та областей) не дасть бажаного, адже папір все стерпить і ми можемо "намалювати" будь-які цифри, а реальні вчительки сільських шкіл так і лишаться ІКТ-неграмотними, адже вони не знають, що їх вже порахували в цих самих 100%. І ще одна важлива деталь, без практики знання ІКТ так само безглузді, як і вивчення іноземної мови без її вживання в подальшому. Якщо ми і навчимо 100% педагогів області основам ІКТ, а вони не будуть їх використовувати у найближчому майбутньому (через власні переконання, або через банальну відсутність техніки), всі наші титанічні зусилля залишаться марними і ми отримаємо лише байдужість і нерозуміння в кращому випадку і неприйняття та запеклих опонентів в гіршому випадку. Чого ми прагнемо?!
Повертаючись до перебігу семінару, зазначу, що було багато позитивних моментів у підсумковому аналізі результатів роботи у 2011 році. Наша робота стала виваженою та стабільною, це показала експертна оцінка аналізу Портфоліо тренерів, які подали свої роботи для отримання звання "Регіональний тренер". Крім того, відпрацьований за останні три роки, алгоритм проведення рренігів та зарахування їх до підвищення кваліфікації педагогів, що навчаються в інституті за кредитно-модульною системою, дає свої результати. Нижче наведено кількісні результати впровадження програми в області за останні чотири роки.


Думаю, зараз, напередодні 2012 року, варто замислитись про те, як саме змінювати траєкторію впровадження програми у майбутньому. Адже започатковано нову 10-ту версію програми в Україні і ми вже маємо підготовленого тренера. Маємо нову платформу для дистанційного навчання, яка так чи інакше, буде стимулювати нас до її активного використання. Маємо достатню кількість педагогів, які мотивовані до вдосконалення своїх навичок та бажають розвивати їх не лише на локальному комп'ютері, а й залучати у своїй роботі Інтернет.
Ми на порозі нових змін!!!

Немає коментарів: